Gårdagens julbak..

Började jättebra. Vi bakade pizza, drack rödvin och glögg. Sen tog vi på oss varsin uppgift. Jag skulle baka en morotskaka med saffran, Ax skulle göra nått egen-påhittat nougatgodis och Tommy skulle göra tryffelbollar. Efter tio minuter upptäcker jag detta kaos i mitt annars så lugna och välstädade kök:



I dag sitter jag dock o njuter av min morotskaka med julsmak, som faktiskt var der enda som blev riktigt bra;)

Det här är Tommys tryffelbollar, som senare blev chockladsås:



P.s, det finns fortfarande ett julgodis som heter "negerkyssar" i en kokbok uppdaterad 2008. För mig känns det helt okej eftersom det finns finskapinnar och annat - vikingrelaterat julgodis- men vet regeringen och diskrimineringsrådet om detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0