insider+ dåligt samvete(?)

jag satt just och tittade på insider där den unga mamman Bianca slussas mellan socialnämnder och stadskontor. hon har en tio månaders bebis och har ingenstans att bo och ingen tar ansvar för detta! hur sjukt som helst. förhoppningsvis så kommer det att lösa sig för henne då det nu i alla fall blir uppmärksammat.

själv köpte jag en bostadsrätt igår. jag är fruktansvärt glad och lättad. sthlms bostadsbrist har tvingat mig att flytta fem-sex gånger per år, senaste åren. nu har jag också barn och får hjälp av mina föräldrar med en trygg bostad åt mig och min tjej. men fan, känner verkligen med den här tjejen.

kan man inte göra som någon sa efter insider: starta ett konto och sätta in lite pengar så de i alla fall kan ha uppehälle till soc kan lägga lite tid på ärendet? förvisso hjälper vi bara en person genom att göra så. det som behövs är mer hyresrätter. som alltid. de få gånger jag har fått rösta har jag röstat på vänstern som verkar vara de enda som förespråkar detta. och nu har jag själv köpt en bostadsrätt. vadå dubbelmoral??? Kill me!

jag har i alla fall bestämt mig för att inte köpa några julklappar alls i år. min släkt behöver inte det krafs jag har tänkt att ge dem. det får gå till stadsmissionen och BRIS.

Haj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0