Kvällsritualer

min tanke är att få lite rutiner och tider på min (snart) fyra månaders bebis. för tillfället kan hon somna allt från 19.30- 23 på kvällen och vakna någon gång mellan 6 och 11 på morgonen. ibland har man alltså tur- ibland inte. i kväll trodde jag att jag skulle ha tur, hällde i henne mat vid halv åtta och lyssnade lyckligt på det snusande ljudet strax efteråt. jippi! jag borstade snabbt som fan gaddarna, slet åt mig DN och tände en liten liten svag lampa för att kunna få min kvällsläsning. men där gick jag bet (som så många gånger förr). 

jag har nu stoppat in nappen, lagt Affe- apa på huvudet, lagt lilla handduken (snuttefilten) på rätt plats och stoppat om- en sisådär 27 gånger. nu har hon somnat och jag är klar vaken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0