Soprummet.

Jag har problem med soprummet, inte så att jag inte sorterar ordentliget (för det gör jag!) snarare har jag problem med att andra som inte sorterar.

Det börjar alltid med att jag ser en sak som ligger fel, idag var det en plastpåse som låg i papperscontainern. Då svär jag lite och flyttar palstkassen till hushålslavfall (där den ska vara), sen ser jag att i plastpåsen ligger lite konservburkar som absolut inte(!) ska vara i papperscontainern, då går jag och lägger dem i hårda metallförpackningar. Väl där upptäcker jag en glasflaska, tar upp den och lägger den rätt, osv.

Jag kan bli kvar i soprummet i över en timma och sortera andras sopor, det slutar alltid med att jag får något äckligt över mig (idag var det tonfiskvatten från en konserv) och måste avsluta för att jag inte står ut med min egen stank längre.

Så nu undrar jag: HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT LÄGGA RÄTT SOPA I RÄTT CONTAINER?

PS. Det står tom skrivet på sju(!) olika språk, vad som ska vara vart. DS

Kommentarer
Postat av: K

Det du säger (skriver) är så sant Evelina. Tyvärr måste jag erkänna att jag var (just det VAR) en sådan som alltid sorterade fel (eller rent av sket i att sortera) mina sopor. Inte för att jag inte kan läsa utan enbart för att jag inte hade tid. Någon gång skulle jag flytta, hade sjukt bråttom och kastade halvfulla mjölförpackningar rätt ner i "sopavfallsrännan". Det skäms jag faktiskt för. Nu vill jag dock tillägga att jag alltid sorterar och rätt. Puss

2008-12-18 @ 23:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0