Svensson Svensson jul här i huset..

Jag älskar min familj kommer aldrig att säga något annat men här är rena kaoset... julefrid vad är det?? inget som har upplevts i Holmbergshuset iallafall.
Vi är 5 stycken i familjen men med tillhörande grannar förbipaserande släktingar och eventuella husdjur (både egna och grannarnas som vi ska passa) så blir det konstant hela huset fullt, med andra ord en riktig Svensson Svensson jul.

Pappa står på en stege och testar så att brandvarnarna fungerar(5:e gången).
Mamma bränner julbrödet och vrålar rakt ut, ska vända sig om och sätta ut plåten på altanen snubblar på hunden och svär en ramsa.
Ena lillasyrran sitter på toan skriker att det inte finns något papper och varför ingen jävel kan komma dit med en rulle.
(brandvarnaren går igång igen)
Andra lillasystern springer runt med damsugaren och försöker hålla det rent samtidigt som pappa borrar upp brandvarnaren i taket(för att den inte fastnar på annat sätt).
Hunden(våran egen) har på något sätta kommit åt en bil korv som han ligger och tuggar på i en hörna och ser mycket nöjd ut.
Mamma plockar ner brandvarnaren för att hon inte kan tända sina special inköpta juleljus utan att brandvarnaren går, varav pappa får ett frispel.

Jag älskar min familj med börja förstå varför jag uppskattar lugn och ro ibland.

Gog Jul på er allihopa
Kramar Linda

Kommentarer
Postat av: StrAngEr!

haha

så coolt tycker jag

2009-12-03 @ 21:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0