Gamla tanter på en vingård i Frankrike

Jag (Linda) och jonna satt i bilen på väg hem från en mycket nysig lördag på Öland.
Vi satt och pratade om ditten och datten när vi kom på att vi ska skita i anamma det här med hus,volovo och män och istället köpa en gård i Frankrike som vi tjejer (som hållt ihop i evigheter) Jag menar då har vi ju varandra behövs ju inte något mer.

Alla skulle naturligt vis ha en hobby/passion i livet.

Lindas(min egen) skulle vara ostar myket ostar mögel,hårdost,brieost you name it, jag skulle naturligtvis också tillverka mina egna ostar och då behöver jag även en ko och ett får.

Jonnas passion skulle vara vin MYCKET vin som vi odlar på våran egen gård som alla naturligtvis hjälps åt att söta om(det är här vi kommer att dra in all pengar)

Evelinas passion skulle vara pelagoner som hon vårdar,sköter,penslar och vattnar så dom doftar helt underbart i hela vårat stora hus.

Ellinors skulle vara bak (mestadels bröd) hon älskar att baka och bakar alltid något nytt och spännande, när vi andra kommer ner till vårat stora lantliga kök på morgonen efter att vi känt doften av nybakat bröd så står Ellinor vid brödbänken(som vi naturligtvis måste ha en) i sin rödrutiga huckle som hon har på huvudet och ler stort mycket nöjd över sitt nybakade bröd.

Emma kommer att vara hokuspokus tanten som har som passion att göra egna oljor,rökelser och naturläkemedel som hon helt själv tillverkar vilket kan bota alla möjliga olika krämpor.

Vi kommer naturligtvis att gå upp en sissådär 15-30kr och se ut som riktiga bullmammor allihopa gooa och glada.
Alla andra i byn kommer att tro att vi är riktiga hokuspokus tander som är jätte konstiga och det går massa historier och skröner om oss i byn.

Emmas barn(som jag inte får nämna vid namn pga kidnappningsriksen) kommer att  hälsa på oss ofta och gärna vi kommer att kunna liknas vid Sabrina tonnårshäxans fastrar som är lite speciella men mycket gooa,glada och snälla.

Ja bara en liten dagdröm=)
Ha en bra dag! Kramar Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0