Morgonstund har guld i mun!

Min pojkvän är inte hemma så ofta, när han väl är det blir jag besatt av att vara så effektiv som möjligt. Därför ser våra morgonar ut såhär:

7:30 - Jag vaknar, tittar på R som fortfarande sover, stirrar i taket en stund, tittar på R, han sover fortfarande. Börjar telepatera till R att han ska vakna. Fortsätter med detta i ungefär tio minuter, tittar på R, sover än. Bestämmer att jag borde gå på toa, kliver över Robin så ovigt jag bara kan för att på så sätt rucka honom ur sömnen, gärna ett välinriktat knä mot skrevet. Lyckas komma över R utan att han vaknar. Går på toa. Kommer ut, stirrar på R, han vaknar inte. Petar på R, han vänder på sig. Börjar tjura, sätter mig i soffan med armarna i kors och underläppen en meter ut. Innehar denna position i ungefär tio minuter samtidigt som jag telepaterar till R att jag nu är arg. R visar inga livstecken. Säger högt:  JAG ÄR ARG! R munlar. jag vet och vänder på sig igen, utan att öppna ögonen. Jag bestämmer mig för att vara dramatisk och rymma, vara borta så länge att han hinner vakna och bli orolig för vart jag är. Tar på mig kläder och går ut. Visar sig att det är svinkallt. Går in igen. Sätter mig framför datorn och blir där tills R vaknar tre timmar senare.

Morgonstund har guld i mun=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0