Slaskigt värre.

...jag skulle vilja ta tillbaka det jag sa innan om det mysiga vädret. Jag har gått och romantiserat det hela dagen men sen när jag väl skulle cykla hem visade det sig att det haglade och var flera centimeter slask på marken. Jag förstod plötsligt varför alla hade tittat konstigt på mig  när jag leende pratat om vädret.
I alla fall började jag cykla ner mot stan för att dricka lite vin, kom då fram till att det var motvind ner, förresten motvind är ett för milt ord, storm är mer passande. Samtidigt träffade haglet mig i ansiktet som små vassa nålar. Jag gav efter ett minimal argumentation med mig själv upp och vände hemmåt , för en gång skull var medvind åt det hållet.
På vägen bestämde jag mig för att handla, jag ville dricka te och äta goda mackor samtidigt som vinden skulle tjuta utanför fönstret. Sagt och gjort, jag gjorde mina inköp och påbörjade sedan på vingliga hjul den lilla biten som jag hade, underlaget var sanneligen mkt halt. Ungefär 500 meter hemifrån brister pappershandtaget på min påse, det har blivit för blött, allt trillar i marken, jag svär, min mössa som är för stor trillar ner över ögonen och snoret rinner eftersom det är så kallt. Uppenbarligen finns det inget bra sätt att packa en söndrig papperspåse på cykeln så jag får  gå jämte cyklen (=lite blötare) samtidigt som jag håller i påsen. Detta medför att jag inte har ngn hand ledig för att hålla mössan uppe utan jag får gå som småkillarna gjorde i lågstadiet, ni vet när man böjer nacken så långt bak man kan bara för att se vart man ska gå samtidigt som man slickar i sig snoret som rinner från näsan.  Ingen bra dag idag.


Nu har jag till slut kommit hem, ätit min macka och känner mig lite bättre till mods, ska titta på Morden i Midsumer och dricka te (fairtrade).

Kommentarer
Postat av: Ellinor A

Evelina , det med att du slickar upp ditt snor? Det skrämmer nog många läsare , man äcklas ;O

2008-10-31 @ 00:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0