Working nine to five?

En annan rolig grej, när jag ändå sitter här, jag och Berrux (hon heter egentligen Jonna, förklaring till smeknamn kommer nästa vecka) pratade innan och jag beklagade mig över hur tråkigt det är att vara mamma-ledig. Inga jobbakompisar, inga fasta tider- ja ni förstår. Då kom Berit (som sagt, förklaring på smeknamnet kommer..) på att jag skulle kunna fixa ett låtsas jobb, och låtsas att jag måste gå upp kl 7 varje morgon. Så nu har jag letat upp en kavaj (i manchester, hittad i min sambos garderob), gjort ett litet kontor med häftapparat, gem, pennor, sax och lim och även införskaffat en skön skrivbordsstol. Så i morgon ringer klockan vid 7 och så beräknar jag att vara på jobbet strax efter 8. Kan tänkas att jag dyker upp 10 över om det är rusningstrafik. Take away latte får jag springa ner och köpa på pressbyrån.

Hasta la´vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0