Hur man tankar en diselbil med bensin.

Jag hade efter att ha lovat bort min högra arm fått låna mammas och pappas bil. Tänkte vara snäll och tanka denna, det händer inte så ofta. Rattar in på macken och ska börja tanka, men helt plötsligt går det inte att få ner munstycket i bilen. Blir lite konfundrad, trycker, letar efter specialknappar i en kvart innan jag till slut tvingas ringa pappa.

E- Jag kan inte tanka bilen, sista  locket öppnar sig inte.
P - (med darr på rösten) det är en disel, tankar du det?
E - Oj, litet misstag.

Har inte riktigt huvudet på skaft denna dag utan börja backa för att få tanklocket på rätt sida, kommer när jag backat och donat ett tag på att det inte spelar någon roll för man når diseln på samma sida. Jag tror aldrig jag får låna pappas bil igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0