Vad menas med egentligen med ensamstående?

Är man ensamstående om man har sitt barn största delen av tiden, fast att man har delad vårdnad och det träffar den andra föräldern? Eller är det om man är helt ensam, ensam som i att adra förälder är död eller bor i ett annat land? Eller är alla som bor ensamma ensamstående? Kan man vara ensamsittande också? Om man sitter i rullstol eller kanske bara gillar sköna fåtöljer? Egentligen spelar det ingen roll, uttrycket känns ändå så kasst. Jag tänker bara på överfyllda askfat, kriminella trappuppgångar, socialbidrag och övervikt. Själv gillar jag att titulera mig singelmamma!

En annan sak jag fundera på är om uttrycket milf är positivt eller negativt laddat? Jag skulle hellre vilja vara en milttt - en mother I like to talk to. Till en början i alla fall. Och vart e pilfsen föresten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0