Jag behöver en egen ekonom.. (gärna en snygg och vältränad)

Jag är ju nu mera sambo med en men jag skulle behöva att någon har hela ansvaret för min ekonomi för jag kan inte.
Nu borde jag verkligen spara... men nej jag unnar mig ALLT och då menar jag verkligen ALLT onödigt.
Man kanske skulle ha sitt samvete på axeln så varenda gång INNAN man köper någon så blir man tillsagd.
Men då kommer vi till nästa problem jag har ingen samvete eller iallafall inte starkt nog att säga nej till mig själv, jag tror bara att det finns en utväg ocg det är att:

Alternativ nr 1: Omyndigförklara mig (Problemet här är bara att inte ens min mamma eller pappa vill ha min ekonomi som sitt ansvar)

Alternativ nr 2: Gå i personlig konkurs ( då kanske man skulle se allvaret i det hela)

Alternativ nr 3: Börja plugga (då finns det ju inga pengar att ta)

Jag tror helt enkelt att man är för bortskämd men en hyfsat bra lön, man kanske skulle skaffa ett dåligt betalt jobb för att kunna få pli på sin ekonomi??

Om ni har några förslag så skriv gärna det i komentarerna.
Mvh Linda

Ps. Nu låter det som att jag är en kronofogdsoffer men riktigt så illa är det inte ännu, bara lite(ganska mycket) bra på att unna mig saker och ting.

Kommentarer
Postat av: K

Det finns ett 4:de alternativ: skaffa barn! Har aldrig haft så bra "penga- samvete" som nu:)

2009-02-23 @ 14:46:01
Postat av: Linda Holmberg

Det låter som en rimlig lösning.

Ska bara säga till att lura någon stackare på krogen först!

2009-02-24 @ 10:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0