Omorganisering

När man inväntar ett jobb blir det mycket tid över till annat, dag har jag tex. omorganiserat ordningen på mina böcker i bokhyllan. Jag har nu ett system där alla böcker jag har läst står i bokstavsordning efter författare. Efter dem kommer kurslitteratur och sedan ditten och datten böcker (kokböcker, dekoration etc). Sen i hyllan jämte har jag valt att först ställa pocket som jag inte läst i bokstavsordning efter författare och sedan inbundna böcker även dessa i samma ordning som föregående. Sen slutligen har jag valt ut ett tiotal böcker som jag inte läst men som ändå tillhör den kategorin som man borde har tragglat sig igenom vid detta laget. Bl.a. Idioten, Krig och fred och Nana för att nämna några. Själva poängen ligger i att jag kommer ta med mig dessa ner till Malmö, eftersom jag inte har några böcker där måste jag läsa det som finns. Perfekt lösning!

Ikväll ska vi samlas på DeLuxe och fira med lite vin och god mat, det ska bli mysigt. Ponera att vi ses runt sex, det betydet att jag bara har sju timmar kvar att slå ihjäl. En baggis?!

Förresen läste jag ut Midvinterblot igår, läskig deckare men den stack inte nämnvärt ut ur mängden. Jag berättade igår hur jag irriterar mig på miserabla huvudpersoner. En annan sak som stör mig är att de alltid(!) ska ge sig ut på faliga uppdrag utan att säga till någon, de ska föreställa vuxna men beter sig som trotsiga barn. 'Jag tror jag vet vem mördaren är, han har torterat och våldtagit, hur ska jag lösa detta? Jag vet! Jag går hem till hans lägenhet på natten när jag inte kan sova och ser om jag hittar något, bra ide, jag kan inte berätta för någon för då skulle de säga att jag inte fick så jag bara drar.' Hallå!!!!! Hur trovärdigt blir det? Å ena sidan är man smart som hittar nya spår hela tiden å anda sidan är man puckad som en spånplanka då man inte kan konsekvensberäkna sina handlingar och inte se objektiv överhuvudtaget.

Slutligen, kan Ni inte ge mig lite bra boktips i kommentarerna så jag vet vad jag borde läsa.

Kram

Kommentarer
Postat av: matilda

evelina, det är du som står för boktipsen! jag ville bara säga att jag är lite ledsen att du övergav vår fina sortering efter färgskala, snyft!

2009-02-27 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0