Rätt ska vara rätt

Märk väl Linda att jag nu tar en toarulle från mina föräldrar ner till Malmö och har således betalat min toaskuld för denna månad.

Linda anser att man endast är berättigad till två stycken 'rutor' när man har kissat. Jag hävdar att man behöver tre, Linda och jag har kommit överens om att jag varje månad ska betala tillbaka en toarulle för denna extra 'ruta' som jag använder vid varje toalettbesök. Vidare har vi också arbetat fram ett regelverk för 'nummer två' dock är omfattningen av denna för stor för att utveckla i ett blogginlägg men innehåller variabler som svårighetsgrad, yttre omständigheter, varaktighet och bakgrundsinformation. När arbetet kring denna är slutfört ska Ni få den fullständiga versionen.

Slutligen ytterligare ett inlägg i 'dåligt bordsskick-debatten' som jag anser är ett relativt begrepp, visst smaskar jag, vilket är en form av dligt uppförande men samtidigt kan man ifrågasätta huruvida din vana att ta en halv macka, lägga tillbaka en del, bre på lite smör och toppa med en halv skinkbit där även denna överblivnina halva åker tillbaka till de andra. Fortsättning följer när du  sticker ner en sked i valfri maträtt och äter detta på direkten. Jag anser inte att du ensam kan leka 'veta bäst' när det gäller bordskick och uppförande utan att ta i beaktning dina egna fel och brister. Sen har både du och jag förmågan att skärpa till oss när vi är ute och äter eller med okända folk. Därför kan vi väl deklarera för de som läser att vårt dåliga matuppförande endast uppstår då vi är ensamma eller i sällskap med personer vi känner väl.

Nu ska jag till Malmö, ska jobba ikväll=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0