Anställningsintervju

Tidigare idag fick jag ett mail från ett danskt företag där de kallade mig till intervju. Jag fick välja om tisdag eller torsdag passade mig bäst. Eftersom jag jobbar torsdag mailade jag tillbaka att jag föredrog tisdag och frågade vilken tid som jag skulle infinna mig.

I alla fall, nu börjde klockan närma sig fyra och jag hade fortfarande inte fått svar om det var OK att komma imorgon så jag bestämde mig för att ringa.

Slog numret och hamnade i en växel där jag hade tre val, jag förstod allíhopa vilket jag ansåg var en bra början. Till slut kom jag fram till han som jag mailat med, jag presenterade mig och sa mitt ärende. Sen började han prata...., jag förstod inte ett ord! INTE ETT ORD! Jag hummade på valda platser och satte en in passande fråga här och där men har inte en aning om vad han pratade om. Jag sa tack och önskade trevlig kväll, sen la vi på.

Summa summarum vet jag fortfarande inte om jag ska komma imorgon, han sa att det fanns tid till mig men sen började han prata om fredag, det sa jag gick bra men då sa han tisdag igen och  då slutade jag försöka.

Så nu sitter jag här, ska jag boka biljett eller inte, kommer de maila senare? Vill de överhuvudtaget träffa mig?


Frågorna är många, svaren är få. Fortsättning följer.
'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0