Babylonsjukan

Min unge kommer få babylonsjukan innan hon fyller två. Hon får så mycket saker. Av grannar, av farmor, av vänner jag knappt umgås med, från finskasläktingar jag aldrig träffat och allra minst av mormor och morfar. I går fick hon ett hus med massor av små barbapappa- dockor som också fungerar som böcker. På finska. En bok som låter som en traktor och en resväska med hjul. Hon är 4 månader och kommer inte börja gå på minst lika många, och då säkert vänta lite med att ta med sig väskan ut på stan.

Så klart att alla menar väl. Det är supersnällt, men var ska jag göra av alla leksaker, kläder, tavlor och böcker? Vi flyttar in på 44 kvm och jag har också lite saker att ta med. (Dock inte lika mycket, trots att jag levt 22 år längre och faktsikt samlat på mig en hel del).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0