Idag skulle jag egentligen plugga...

...men det var så fint väder ute att Robin och jag bestämde oss för att gå ner till sjön och kolla hur tjock isen var istället.


Här är vi påväg, Robin har en kofot med sig för att kunna hugga hål i isen.


Såhär fint var det, hela sjön var frusen. Vi såg till och med skridskoåkare.


Det var många som hade varit ute och åkt.


Robin hackade.


Och mätte (åtta centimeter tjock var den)


Jag tittade på och gjorde ingenting... 


...vilket leddde till att jag började frysa så vi fick gå hem igen.

Nu ska jag elda.

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Robbin jag tror inte att man ska stå på isen samtidigt som man hugger i den, för det kan nämligen hända att den spricker.. =)

2009-01-02 @ 14:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0