Polisdrama på jobbet

Ja nu ska jag förtälja vad som hände på mitt jobb i förgår.

Jag liggen hemma i min säng har precis ätit mina ostsmörgåsar borstat tänderna krypt ner i sängen och hunnit blunda till när telefonen ringer:

Polisen: Jag ringer från polismyndigheten i Växjö och står just nu på din arbetsplats där vi misstänker att det är inbrott.
Jag: eee okej(halvt sovande)..
Polisen: Kan du vara här om 5min?
Jag: vist jag kommer direkt(jag har 20 min bilväg dit men det sa jag inte)

Jag kastade mig i bilen och körde dit(möjligtvis inte helt lagligt), sladdar in på parkeringen jag ska kanske vara glad att dom inte brydde sig om min hastighet just då.
När jag kommer dig så ser allting ut som vanligt inga öppna grindar och inga poliser.
Så jag låser upp grindarna för att gå in på gården och kolla om någon är där(hyffsat rädd både för tjuvar och för mörkret) då kommer en polis rusande mot mig och säger att jag måste gå ut igen för polishundarna avsöker området han ber mig köra runt huset istället, så jag backar och går ut igen när jag kommer runt ruset så står det 3 polis patruller och 2 securitas bilar där.

Jag går fram till poliserna när dom berättar att de tror sig ha hört någon inne på verkstaden och att tjuvarna möjligtvis tagit sig in genom taket.
Det var förmodligen en ny polis för det märktes verkligen att han tyckte att detta va RIKTIGT spännande, han knåplade nästan ihop siga egna teorier om hur det kan vara, vilka det kan vara och hur det kan ha gått till.

Efter nästan 3 timmar åkte jag hem, det visade sig att det inte varit några tjuvar, men ett jäkla pådrag med poliser och vakter.
Jag tycker ju förvisso att det är spännande när det händer lite, men kanske inte mitt i natten.

Ja det va min nästan händelselösa tisdag natt.
Kram på er Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0