jag igen (K)

var inte klar. får bli ännu ett klagobrev för att rensa tankarna. bloggen fungerar som mycket: berätta roliga anekdoter, klistra in bilder i, hålla kontakten genom och framförallt- skriva sånt man har i huvudet som man inte vet var man ska göra av. skönlitterärt eller ej.

kom hem från en två veckors lång och skön julhelg i skogarna. var lite sugen på att åka upp till huvudstaden ändå. kändes skönt att få hem Meja till vardagen, para ihop henne med hennes far, träffa vänner och fixa inför flytten. men redan efter forum började ångesten infinna sig och dagarna i transportsträckan räknas ned. efter några timmar satt jag vid datorn och tänkte ta en bild att lägga upp på bloggen (tar alltid i photobooth, eller vad heter den?). när jag fått upp programmet märker jag att bilderna på mig och min dotter är raderade och kvar finns bara bilder på huset manliga deltagare. förvisso även datorägaren men ändå. kunde inte mina super coola bilder med lustigahuset effekter fått ligga kvar? utraderad och trött grinade jag som en sill. patetisk- precis. men är man blödig så finns det inte så mycket man kan göra annat än att blöda tills det stoppar. eller stoppas. 

nåväl. listor är bra för själen. här kommer en klassisk "att göra lista" för den (något sånär) närmsta tiden:

* skriva poesi. japp, jag tror att det kan vara min grej. Alanis Morisette är inte bara låtskrivare utan också poet (en hårfin skillnad i vissa fall, jag vet!). inte så många som känner till det.

* gå en distanskurs i att skriva reportage. yes, jag ska öva så jag är laddad till nästa skolår.

* skriva en bok, men det kommer dröja.

* börja på medveten närvaro. javisst! det låter flummigt men bra för en sån som mig som alltid är någon annanstans. det ska vara bra för koncentrationen bla.a.

* bli grymmare på grammatik- jag är ett skämt!

* läsa mycket för Meja. berätta sagor & sjunga. jag vill att hon ska börja prata tidigt så hon kan säga vad det är hon vill på dagis sen.

* inte dricka någon alkohol. endast vid ytterst festliga tillfällen i så fall. jag tål ju faktiskt ingen alkohol alls, det bör vara ett tecken.

* få ihop en bildserie av mina "luffarbilder" till en fototidning. 

nu ska jag sova så jag orkar upp med Puttan i morgon. Adjö! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0