Tre stadier av snarkning

Efter att ha sovit jämte Linda i snart tre månader har jag nu lärt mig att utskilja tre olika sorters snarkningar som hon har för sig.

1. Myssnarkkningar, kan låta hemtrevligt men skenet bedrar. Innebär i praktiken att hon 'flås-snarkar' en aktivitet som inte ´kan stoppas vare sig av slag eller snälla fraser. (Kan i vissa fall upphöra då man väcker henne, nackdelen är att de startar så fort hon somnar igen vilket tar ungefär 30 sekunder)

2. Gubb-snarkning, som Ni förstår av namnet är detta en högljudd aktivitet. Som exempel kan sägas att jag brukar drömma att vi har stora traktorer i lägenheten innan jag vaknar och inser att det bara är Linda. En rejäl väckning är enda boten på detta. På plus-sidan finns att när man väl väckt henne dröjer det åtminstonde fem minuter innan denna typ av snarkning uppkommer igen.

3. Sista stadiet har jag valt att kalla 'jag-ligger-fel'-snarkning. Denna är den typ av snarkning som är att föredra då den endast innebär att man behöver se till att Linda ändrar position. Dock kan detta även utvecklas till en dramatisk scen om Linda är på 'inte-röra-på-mig*-humör, men oftast slutar det lyckligt.

Over and Out

PS. Dessa stadier har jag kommit fram till under sömnlösa nätter jämte Linda 'the snorer' som är mitt senaste smeknamn på henne DS

Kommentarer
Postat av: K

hahahaha

2009-06-02 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0