Exotisk stämmning på skithuset...

Jag vet inte om jag har betättat det men jag ha en ödla som heter Virus en vatten agam som är jätte fin men när jag flyttade till Malmö så fick han ite plats så han bor för tillfället hos mamma och pappa, det är bara ett litet problem och det är födan till min lilla ödla.
Han äter nämligen syssor(vilket inte är så konstigt) men min pappa har byggt upp någon fort av forbi för dessa små oskyldiga djur.
De spelar på natten och pappa är inte alls så bekväm i det.
När jag sov hemma hos mamma och pappa för några nätter sedan så vaknar jag av att jag hör någon svära på över våningen jag smyger upp och ser min pappa stå med båda nävarna inne i terrariumet och försöker att fånga syssorna som spelar, för att döda dom(och på så sätt få tyst på dem) vilket han inte lyckas så bra med.
Jag tog tag i saken och lät min utmattade stackars pappa gå och lägga sig, på tal om ingenting så har jag kommit på ett litet knep(och läs inte detta om du är extrem djurvän) om man lägger dem i frysen typ 3-5 min så somnar dem och blir tysta och fina alltså de dör inte bara gå in i någon form av dvala.

Ja Ja det jag igentligen skulle komma till i detta inlägget va att där jag skulle sätta mig på skithusen nu i kväll så satte jag mig där i lugn och ro och helt plötsligt så började syssorna spela(pappa har satt dem på toaletten på nedevåningen för att de inte ska störa hans sömn) men när jag satt där i all min ensamhet så kändes det riktigt exotiskt, nästan som om jag var på semester i Thailand i 30 gradig värme och nästa kunde känna sanden mellan tårna, tänk vad lite syssor kan göra en helt vanlig söndag på skithuset i Odensjö.

Puss och godnatt på er //Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0