Gårdagen i bilder..

I förgår så var ju jag och Mia och shoppade lite för mycket + att pappa hade köpt lite för mycket vin och sprit till mig i Tyskland, detta resulterade till ett stort KAOS när jag skulle ta mig hem i måndags.
För det första så trode jag att jag skulle fixa att bära en väska med 10 flaskor vin,5 shopping kassar, 2 stora väskor & min normala väska helt själv redan där var det ju kallaballik.
Så när pappa senare släpper av mig på tåget var jag varnsinnig för det första för att jag hade mer saker än jag kunde bära och för det andra för att pappa frågat mig 100 gånger om jag ha med mig allt, varpå jag svara JA FÖR HELVETE.

När jag efter 45 minuters förseningar(jävla SJ) helt genomsvettig hoppas på tåget efter att andra resenärer fick hjälpa mig på tack vara alla mina saker, så inser jag att jag glömt mitt pendlarkort som jag måste ha varje dag när jag åker til Köpenhamn.
Jag hade ju lämnat min vinter jacka hemma för jag ska köra våga vägra vintern från och med nu och lagt kvar kortet där i vilket inte var så jäklar klyftigt men men så var faller jag vågade inte ens ringa till pappa och berätta detta ni vet ju vad man hade fått höra : Jag frågade ju dig flera gånger om du hade allt...detta resulterade i en kostnad på 480 kr idag(Faan).

Ja ja när jag hoppade av tåget i Malmö så tänker jag ååå vad skönt snart är jag hemma och då.. vad händer då jo da handtagen till min stora kasse bara lossnar, det var bara det som saknades fasen efter att jag men gråten i halsen ringer Evelina för att be henne möta mig vid bussen så svara hon att pappa redan ringt henne och förvarnat att hon nog måste möta mig han har också lagt i en muta(en stor vi toblerone choklad) i min väska till henne.

Här kommer lite bilder...


Detta var bara några påsar.

Här borde jag har suttit på tåget men efter att tanten bredvid mig sa att om hon hade varit jag så hade hon inte lämnat påsarna utan uppsyn(vilket hon hade rätt i så fick sitta på min plats och min grannes plats och jag fick sitta på en annan plats... ja ja ni förstå.


Obs.. smygreklam för mitt nya jobb.

Ne nu ska jag gå och äta lite till av de nybakade muffinsen jag köpte till mig och Evelina innan jag åkte hem.
Puss Puss Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0