Hur svårt ska det vara?!

Jag har spenderat hela morgonen med att försöka hitta ett företag som vill frakta min cykel i helt skick, inte nerpackat i moduler (SJ), inte med vridet styre, avtagna trampor och specialväskor (bussgods) och för oss som inte har företag (DHL). Det är stört omöjligt! Kollade lite på internet och många föreslog att jag skulle köpa en väska för ett par tusenlappar(!) som jag kunde lägg ner cykeln i, då skulle det inte vara några problem på tåget i alla fall.

När jag pratade med SJ igår sa de att om jag inte kunde plocka isär min cykel så var mitt enda transportalternativ öresudstågen. Dessa var inte SJs' tåg och jag behövde därför ringa till Danska järnvägsbolaget för att kolla vilka tåg som hade plats för cyklar. Däremot kunde jag inte boka biljett hos dem, det var jag tvungen att göra hos SJ, som i sin tur inte kunde garantera att cyklen fick plats även om jag hade biljett till den. Anledningen till att de inte kunde se sånt var återigen att det var danska tåg.

Har de ens funderat i banorna att ett mer utvecklat sammarbete skulle ge båda företagen mer kunder och framförallt nöjda kunder?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0