Lördag med krisp

Vilken härlig lördag jag har haft! Åt en tidig frukost på Öland med mina föräldrar (deras frukostar är alltid tidiga) efter att R och jag gått i ösregn för att köpa frallor på ett bageri som visade sig vara stängt. På vägen hem gjorde vi en avstickare till Kosta Outlet för att jag skulle få shoppa lite, dock är det en utmaning att försöka hitta något när man förföljs av en kille som inte bara släpar fötterna efter sig och slokar utan även utför regelbundna djupa suckar. Så efter en snabb runda på damavdelningen (R stressade mig så mycket att jag inte hittade ett jota) hamnade vi till slut på herravdelningen där vi blev kvar i nästan en timma, denna tid spenderade jag springandes mellan de olika klädställningarna och provrummet för att förse R med kläder, han hade helt plötsligt inga som helst problem med att shoppa utan provade för glatta livet. När vi till slut kom ut därifrån var R ett antal klädesplagg rikare medan jag endast hade inköpt ett par trösthandskar.

Nu ikväll har jag lagat en utsökt middag bestående av blodkorv med vitkåls- och morotssallad. Jag har tittat lite på tv, pulat, läst bloggar och druckit te. När jag är klar här tänkte jag gå och lägg mig med min nya bok (Shantaram avslutade jag med sorg i hjärtat tidigare idag), jag tror jag ska ge mig på en av den norska författaren Nesbo (tror jag han heter) men jag står fortfarande och väger lite. Det kan också bli nya Läckberg som jag köpte på bokrean eller en annan deckare av Ann Cleeves som heter Vita nätter. Återkommer med mitt slutgiltliga beslut.

SnömannenVita nätterSjöjungfrun
Trevlig kväll allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0