Nytt arbete = Helt ok

Ännu en dag avklarat på nya jobbet det är faktiskt helt ok, det är bara en sak.. att jag saknar mina gamla jobbkompisar så det svider lite i mitt hjärta.
De nya är snälla men är ingamänniskor med personligheter det låter riktigt tråkigt så illa är det inte det kanske bara är så att mina gamla jobarkompisar är riktiga orginal =)

Ja ja jag lär mig mer Danska för varje dag som går iallafall idag har vi tex:
Kun = endast(bara) (obs jag har ej lärt mig stava på Danska)
Morron mal = frukost
Frukost = lunch
Kvälls mal = Middag

Kan ni förstå att jag blev förvirrad när den frågade(klockan 11.30 på dagen) när jag ville ha frukost?? inte konstigt att man tycker Danskarna är galna.
Idag på frukosten(lunchen) så gick jag ut i Fredriksberg där ALLA satt och åt på uteserveringar så himla mysigt jag älskar våren, dock så ska alltid alla överdriva och sitta i kortärmat.

Nu har jag och Evelina lyckar bo ihop i 3 dagar och bara haft ett riktigt bråk (inte illa va?)

Ne nu ska jag borsta tänderna Puss Puss //Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0