Nytt jobb = Nya utmaningar

Ibland är man bra bränd.

När trampade in på mitt nya jobb i Köpenhamn i måndags så hade jag inställningen att äää va faan detta är ju en baggis sälja skor och lägga schema är ju en baggis i jämförelse med att göra stor bil affärer.
12 ½ timma senare när jag befann mig tillbaka i min lägenheten i Malmö var gråten nära, självgod som man är med inställningen det finns ingenting jag inte fixar så blev jag lite knäckt när jag inser hur mycket jobb detta kommer att innebära.

Jag kommer att ha ansvar för personalen, arbets schema, löne schema, inköp osv.
Och som om detta inte var nog så är allt detta på Danska och här kommer vi till den värsta biten jag fattar ingen Danska och absolut inte de personerna som är i butiken som är till största del från Jylland.
Inte så att jag inte kommer att klara av det men det kommer att vara en jäklar massa jobb och framför allt med språket.
Jag beundrar de människor som kommer hit till Sverige och lär sig svenska ett helt (offtast) främmande språk.

Efter första genomgångarna så känns det bättre tack och lov så var de på Engelska för Chefen från London var här i Sverige.
Jag har dock lärt mig en del Danska ord som tex. (jag har inte lärt mig att stava på Danska än så titta inte på det) Paennehar = Lugg
Taeske = Väska
Aske = Låda 

Ja det va allt jag kommer att återkomma med fler ord så att alla läsare här på bloggen lär sig Danska på köpet =)
Nu ska jag äta lunch, jag är nämligen tillbaka på mitt gamla jobb idag ska vara här mina sista 4 dagar nu.

Puss och Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0