Sambo på gott och ont

Linda och jag stretar vidare med varandra i Malmö och blir mer och mer likt ett gammalt gnabbigt par för varje dag som går. Linda har under en period varit förkyld vilket gör att hon snarkar för kung och fosterland på nätterna. Dessutom somnar hon en minut efter att hon har lagt huvudet på kudden så det är ingen idé att försöka somna först.
Men eftersom vi är så otroligt idérika har vi nu löst problemet genom att bära ut min säng i hallen varje kväll. Nederdelen av min säng står mot ytterdörren (så man kan inte gå ut eller komma in) sedan har vi kommit på att om man öppnar både garderoben och toaletten bildar dessa dörrar en "vägg" in mot stora rummet. Vi har alltså varsitt provisorsikt sängrum. Ett flertal nackdelar har upptäckts, bla att jag blir bryskt väck mitt i natten då tidningen kommer genom inkastet, inte bara en utan två gånger eftersom vi har både DN och Sydsvenskan. En annan negativ konsekvens är att Linda har problem att hålla sig kvar i sängen då den ensam bara är 80 cm vilket leder tll ett flertal urfall varje natt. Vi jobbar för tillfället med att hitta en bättre lösning, fram tills dess eller tills att Lindas förkylning upphör får vi tar det som det är.

Återkommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0