Segt som kola

Jag försöker få tag i skatteverket för att kolla upp några uppgifter, tyvärr visar det sig vara nästan omöjligt, Jag har ringt varje dag sen jag fick mina papper men aldrig kommit fram. Det värsta är att de inte har ett kösystem utan de lägger helt sonika på om alla deras handläggare är upptagna. Ibland blir det extra tydligt vilken seg jättemaskin den svenska staten med förgreningar är. Börjar man spinna vidare på tanken på hur mycket av våra skattepengar i slutändan skulle sparas om man gjorde en rejäl upprensning och effektivisering bland kommuner, landsting, utskott och utredningar blir man nästan mörkrädd.


PS Farfar, jag åt köttgrytan idag, den får fem stjärnor av fem möjliga, toppenmat! DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0