Uppdatering från samboendet i Malmö

Som de flesta redan förutspått tär det både på mitt och Lindas tålamod att bo ihop. Bl.a. har det visat sig att Linda fäller ovanligt mycket hår när hon duschar vilket i förlägningen kommer leda till propp i avloppet. Som en åtgärd har jag därför börjat 'samla' ihop allt hennes överblivna hår i en speciell hög för att tydligt visa för henne att detta håravfall är ngt som jag inte accepterar. Hon har inte upptäckt den än trots att den alltid är så nära=).

Dessutom ogillar Linda att papper ligger framme, vilket hon löser genom att lägga dem på ställen där de inte syns. En omedelbar konsekvens av detta beteende är att Linda varje morgon börjar med att fråga mig: 'Var har jag lagt pappret med min PIN-kod till mobilen? När jag svarar att jag inte har en aning  följer 'Vet du vad jag lagt mitt schema da?' När även detta svar blir negativt hörs en djup suck, nga minuter går och jag överväger hur sur jag är över att hon har väckt mig innan jag motvilligt säger hennes pinkod som jag lärt mig utantill och berättar hur länge hon jobbar dagen till ära.

Trots dessa punkter och ett antal andra som jag inte hinner skriva upp så har Linda och jag väldigt roligt ihop för det mesta. Idag har vi ätit på en italiensk restaurang som hette Just like Mamas, hemmagjord pasta till huvudrätt och creme caramell med en espresso till efterrätt. Mums.

OverandOut

Kommentarer
Postat av: Ellinor A

Jag saknar dig Evelina!

2009-03-25 @ 21:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0