Nytt stammis ställe=)

Hittade ett nytt stammis ställe idag, skulle vilja kalla det det lokala vattenhålet.
Jag och Evelina skulle bara ta en öl på den lilla lokala kroken nedanför dörren, vi var de enda(säkerligen under hela dagen) besökarna och blev därför mycket uppskattade.

När vi satt där och drack våra öl så kom gubben fram med en skål jordnötter vilket trevlig gest tänkte vi, problemet var ju bara att både jag och Evelina är mycket allergiska mot nötter och man vill ju inte verka oförskämd så jag fick sakta men säkert smyga ner nötterna en och en ner i min matlåda som jag hade med från jobbet och sedan kasta dem när vi kom hem.

Innan vi möttes upp på krogen så var meningen att vi skulle mötas utanför Evelinas jobb i stan så jag satt snällt på Burgerking käkade lite och väntade på henne, det visade sig efter ca en timma att hon glömt mobilen hemma och glömt bort mig ja ja lätt hänt tänkte jag NOT...

När jag skulle gå hem efter en hyffsat händelselös dag så går det förbi en gammal gubbe som tappar sitt tåg-pendlar kort mitt framför ögonen på mig varpå jag får syn på att kortet är precis nyinhandlat och håller en månad till jag hade sparat 2000 kr om jag hade behållt det(de går inte att spärra detta kort) men snäll som man är så springer jag efter gubben och säger att han tappade det.
Han plockar upp 150 kr och ger till mig varpå jag bestämmt tackar nej och säger att det är ju en självklarhet att man säger til om någon tappar något(jag hoppade över den lilla petitess att jag verkligen hade planer på att behålla/sno det) men gubben säger pront att det ska du ha lilla vän stoppar på mig 150 kr och gick.

Ja så nu kan man ju säga att det blev en riktigt bra dag=) efter detta så sår jag och väntar på Evelina(jag viste inte vid detta laget om att hon glömt bort mig) så stannar en kille till lite snabbt tittar på mina nyinhandlade skor och säger jävligt snygga skor bruden ha en fortsatt trevlig kväll, jag blev lite paff men glad främst för att han inte sa det på ett äckligt eller slibbigt sätt men också för att att han uppmärksammade det för mina skor är jävligt snygga.

Ja ja nog om mig, hoppas att ni haft en bra dag sovgott!!!
Kramar Linda

Jag visar lite bilder från det lokala vattenhålet=) Godnatt!!



Jag fick offra mig och åt 2 jordnötter detta resulterade i att vi fick springa hem till våran vän allergimedicinen.





Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0