Matförgiftning

I tisdags satt jag godan ro i min favorit-badrock (som är Lindas) och smörjde in mig med fenuril (för mkt torr hud)  när Linda rusar in, slänger sig på toaletten och börjar kaskadkräkas.  Det visar sig att hon har blivit matförgiftad. Fösta symptomen kom på jobbet där hon kräktes x antal gånger. Hon fick sedan hoppa av tåget för att kräkas i papperskorgar och dessutom be taxin hem stanna ett flertal gånger. Tur att jag har mina örpnproppar så jag kunde sova gott hela natten medans Linda pendlade mellan sängen och toaletten fram till femsnåret på morgonen. Hennes allmänna råd till alla efter denna incident är: 'Ät aldrig bagel med lax'.

Tack och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0