Morgonrutin

Linda och jag har väldigt olika rutiner på morgonen, jag tänkte att ni ska få ta del av dem.

Allt börjar på kvällen innan:

L - (stressad) När ska du upp imorogon?
E - Sju kanske.
L - Shit, jag ska vara på jobbet vid åtta, då måste jag upp (räknar på fingrarna) tjugo över fem.
E - Va, varför så tidigt?
L - Jag ska duscha.
E - Ok
L - Fan, då får jag bara sova (räknar på fingarna) sex timmar inatt, jag kommer vara aptrött imorgon.

Nu förflyttar vi oss till nästa morgon, min klocka ringer vid sju och jag masar mig upp och finner Linda utan kläder framför spegeln, mascara i en hand, tandborste i den andra.

E - Skulle inte du vara på jobbet vid åtta?
L - Jo, jag blev försenad.
E - Vad har du gjort sen tjugo över fem?????
L - Duschat, plockat ögonbrynen lite ditten och datten.
E - Okej men vilket tåg ska du ta?
L - Det som går vid sju.
E - Klockan är fem över sju
L - Fan!

Sen går det runt en halvtimma till innan Linda och jag lämnar lägenheten samtidigt för att gå till våra resp jobb.

Det som egentligen är roligt med denna dialog är att den utspelar sig varje morgon, det enda som förändras är hur tidigt Linda ska upp, på måndagen är det inte så tidigt men blir tidigare och tidigare för varje dag eftersom hon aldrig hinner till jobbet så tidigt som hon har tänkt från början och därför har taktiken att ju tidigare hon går upp desto större chans att hon kommer till jobbet i tid. Vilket är en taktik som inte funkar i Lindas fall, ju längre tid hon har på sig ju långsammare går allting.

Tilläggas ska att Linda bestämmer sina egna arbetstider så hon kommer aldrig 'för sent'.

Over&Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0